#Reisblog – Gran Canaria Dag 3 & 4

Dag 3 – Palmitos Park
Dag 4 – Kamelensafari & de boulevard van Maspolomas

Zodra we wisten dat we naar Gran Canaria zouden gaan, hebben Ronald en ik natuurlijk meteen uitgezocht wat voor dierentuinen er zijn op dit eiland. Het zijn er twee: Palmitos Park en Cocodrilo Park. Na wat nader onderzoek kwamen we tot de conclusie dat we Palmitos Park in ieder geval wilden bezoeken, en Cocodrilo Park alleen als we daar tijd voor zouden hebben.

De derde dag was het dan zover: we gingen met z’n allen naar Palmitos Park. Omdat het eerder nog niet helemaal duidelijk was wie er allemaal mee wilden naar dit park, hadden we uitgebreid onderzoek gedaan naar de bereikbaarheid van het park. Ideaal, dachten we, want er was een bus van Maspolomas naar Palmitos Park. Dit bleek echter nogal tegen te vallen, want de bus ging op z’n vroegst om half 11, terwijl het park al om 10:00 uur open gaat, dus op z’n vroegst zouden we er met de bus pas rond 11 uur/half 12 zijn. Niet helemaal wat we in gedachten hadden.. Daarnaast ging de laatste bus terug om 17:00 uur, terwijl het park open is tot 18:00 uur. We zouden dus door de bus wel heel erg beperkt worden in onze tijd en opties.

Omdat uiteindelijk het hele gezin meeging, konden we gelukkig gewoon met de eigen auto’s, waardoor we gewoon lekker vroeg aanwezig waren en de hele dag hadden om in het park rond te struinen en alle shows te bezoeken. Een uitgebreide review van dit park komt nog online, maar we kunnen alvast verklappen dat het zeker de moeite waard is als je op Gran Canaria bent! Zoals je op deze foto’s al een beetje kunt zien, is het park heel anders dan wij gewend zijn in Nederland. Je loopt niet alleen door een dierentuin, maar ook door een prachtig natuurpark!

De volgende dag stond er weer een diergerelateerd uitje op de planning: de kamelensafari in Maspolomas! Op de rug van een kameel maakten we ruim een half uur lang een rondje door de duinen. Een echte woestijnervaring, zo werd beloofd op de flyer. Aangezien Ronald en ik nog niet zo heel lang geleden echt in de woestijn waren (Lees hier de blog!) kunnen we wel zeggen dat dit niet helemaal klopte, maar we vonden het wel erg leuk om weer een kamelentochtje te maken! Wat ons ook opviel, was hoe anders de tocht was dan in Dubai. Daar zaten we namelijk achter elkaar op de rug van de kameel, en hier ‘hingen’ we als het ware aan weerszijde van de kameel naast elkaar. Ook was deze tocht een stuk langer dan het tochtje dat we in Dubai maakten.

We vonden het heel leuk om weer een tochtje te maken op een kameel, maar er zit ook een keerzijde aan, die we toch wel even willen benoemen omdat we er een beetje moeite mee hebben. Je weet namelijk niet hoe de dieren behandeld worden en hoe goed leven ze hebben. De kamelen zagen er over het algemeen goed uit, maar wat wij wel heel naar vonden om te zien, was dat de kamelen een ring door hun neus hadden waarmee ze aan elkaar met een touw vastgemaakt konden worden. Hierdoor liepen alle kamelen ook erg dicht op elkaar in de rij en had ik de hele tijd de neus van de kameel achter ons in m’n rug. Hij was ook lekker aan het herkauwen, dus er kwamen heel charmante geluiden uit zijn keel. Dat herkauwen hoort er natuurlijk bij, het zijn en blijven dieren, die doen niet altijd wat jij wilt.

De kamelensafari was dicht in de buurt van het strand van Maspolomas. We besloten dan ook om nog om lekker een stukje verder te lopen naar de boulevard en daar een hapje te eten en drinken, want het liep al tegen de middag. Het was dan ook maar goed dat we de kamelensafari ’s ochtends hadden gedaan, want het zonnetje brandde fel en je hebt natuurlijk nergens beschutting in de duinen. We vonden een leuk tentje vlak voor het strand waar we heerlijk hebben gegeten met lekkere versie smoothies erbij. Daarna hebben we onze weg vervolgd langs het strand, waar ook meerdere leuke souvenir winkeltjes zitten.

Onderweg kwamen we meerdere zandsculpturen tegen, zoals een van Het Laatste Avondmaal, een van de minions en een van de Simpsons waar je zelf bij mocht gaan zitten. De mensen die deze zandsculpturen maken, doen dat ook echt als baan. Ze verwachten niet dat je er iets voor geeft, maar als je meerdere keren komt kijken, waarderen ze het natuurlijk wel heel erg. Langs het strand en de boulevard moet je goed opletten op de straatverkopers: zolang je in een groepje loopt, laten ze je redelijk met rust. Toen Ronald een stukje alleen liep werd hij echter vrij agressief door ze benaderd.

Hierna gingen we nog even boodschapjes doen en plonsden we aan het einde van de dag nog even lekker in het zwembad.

Voor woensdag stond de hoofdstad op de planning en donderdag gingen we naar de kloof. Dat beschrijven we uitgebreid in onze volgende blog!