#Reisblog – Dubai Dag 7 / 25-01-2017

Dag 7 – Dubai City Tour, Dubai Museum & The Walk

De wekker ging vandaag al vroeg, want om 8 uur zou de tour door Dubai beginnen. Deze tour kregen we gratis bij ons hotel. Om iets over achten reed het busje weg en gingen we naar de eerste stop: Palm Jumeirah. We waren hier natuurlijk al geweest, maar toch was het leuk om alle informatie van onze tourguide te horen. Voor we stopten bij het Atlantis hotel, maakten we een stop bij een punt met uitzicht op de zee en daarachter Dubai Marina.

De volgende stop na het palmeiland, was een art museum. In dit ‘museum’ werden voornamelijk Arabische tapijten met daarin echt goud verkocht. Het goedkoopste tapijt was omgerekend zo’n €350- en de duurste ongeveer €50.000,- . Daarnaast verkochten ze ook gewone souvenirs, maar voor een pakje kaarten dat wij in de supermarkt voor €3,- hadden gekocht, vroegen ze hier €50,-. Misschien onnodig om te zeggen, maar we hebben hier niets gekocht.

De volgende stop was bij de Burj al Arab. Deze hadden we vanaf het strand alleen nog maar ’s avonds gezien, dus het was leuk om hem ook overdag te kunnen bewonderen vanaf het strand. Hierna reden we door naar het oudere gedeelte van Dubai. We reden nog langs de Jumeirah moskee en langs een nieuwe attractie die nog in aanbouw is. ‘The frame’ is een enorme fotolijst van 150 meter hoog en 105 meter breed. Het verbindt het oude en het nieuwe Dubai met elkaar, als je van de ene kant er doorheen kijkt zie je namelijk het oude gedeelte en vanaf de andere kant zie je het nieuwe gedeelte. Het bouwwerk is nu voor ongeveer 80% klaar.

Als laatste stops gingen we nog naar een leer en bont museum en een diamant museum. Deze beide ‘musea’, waren net als het art museum meer winkels dan musea. In het leer en bont museum kregen we eerst een modeshow te zien met verschillende kledingstukken die verkocht werden, waarna we met de hele groep naar de winkel boven werden geleid. In het diamant museum werden we eigenlijk gelijk naar de winkel begeleid. Omdat je van de prijzen in deze winkels nog een week vakantie naar Dubai zou kunnen boeken, zijn we hier ook met lege handen naar buiten gegaan.

Rond twee uur was de tour afgelopen. Een deel van onze groep vroeg de chauffeur om hen af te zetten bij het Dubai museum. Omdat op de site van Corendon stond dat de excursie de hele dag zou duren, hadden wij verder geen plannen gemaakt voor vandaag. We besloten ook uit te stappen bij Dubai museum, om vanaf daar verder te kijken wat we wilden doen. We zijn Dubai museum ingegaan. De toegangsprijs was slechts 3 AED per persoon, wat omgerekend zo’n €0,75 is. Dit museum was wél een echt museum en het schetste een duidelijk beeld van de groei van de stad en hoe mensen hier vroeger leefden. Er werd gebruik gemaakt van veel levensechte poppen en beelden en geluiden als achtergronden, dus het was erg leuk om te bezoeken.

We hebben onze dag afgesloten bij the Walk. We hebben hier een hapje gegeten, over de boulevard gewandeld en lekkere gekeken naar alle dure auto’s die weer voorbij reden. Dit was onze laatste avond. Morgenmiddag rond een uur of twee vertrekken we weer naar het vliegveld. ‘S ochtends gaan we nog even zwemmen en misschien nog even naar de winkels die hier op 10 minuten loopafstand zitten.

We hopen dat jullie het leuk vonden om een kijkje te nemen in onze vakantie. We hebben een geweldige tijd gehad in het prachtige Dubai! We gaan zeker nog een keer terug. Bijvoorbeeld over een jaar of drie, wanneer het nieuwe hoogste gebouw van de wereld (een kilometer hoog!) er staat.

Klik hier om alles te weten te komen wat je moet weten over Dubai!