#Review: een fotoboek van Saal Digital

Toen we op Instagram een bericht tegenkwamen dat Saal Digital fotografen zocht om hun fotoboek te testen, twijfelden we geen moment en meldden we ons direct aan. We wilden namelijk nog een boek maken van onze reis naar Dubai, dus dit kwam perfect uit!

Saal Digital werkt met een programma dat je erg eenvoudig kunt installeren. Als eerste krijg je de optie om te kiezen wat je wil ontwerpen en in welk formaat. Wij gingen voor een hardcover fotoboek van 19×19.

Hierna krijg je de keuze tussen drie verschillende manieren om je boek vorm te geven. Je kan een leeg document starten, een onuMinute-Fotoboek maken of werken met de AutoLayout. Dit laatste hebben wij gedaan en dit gaat erg makkelijk, het programma start snel op en laadt zelfs groot formaat foto’s erg snel in. Vervolgens krijg je afhankelijk van de hoeveelheid foto’s per pagina meerdere designs te zien voor die pagina. Uiteraard kan je dit ook nog zelf compleet aanpassen en tekst invoegen.

Het mooie van de pagina’s is dat ze geen erge vouw in het midden hebben, waardoor je een foto ook goed door kunt laten lopen over twee pagina’s zonder dat het er lelijk uitziet. De pagina’s van ons boek zijn vrij dik en het hele boek straalt kwaliteit uit. Ook heb je geen lege pagina’s aan het begin en einde van je boek en staat er geen logo van het bedrijf op. Wij zijn dus dik tevreden over het fotoboek en Saal-Digital.

We kregen het fotoboek binnen een week nadat we besteld hadden. Het enige nadeel voor mij is dat je alleen met creditcard of PayPal kunt betalen. Ronald heeft wel een creditcard, maar ik zelf niet. Als Saal Digital het nog mogelijk maakt om ook met iDeal te betalen, hebben ze er absoluut een vaste klant bij, want we zijn meer dan tevreden over het programma en de kwaliteit van het boek!

*Update: ik kreeg zojuist bericht van Saal Digital dat het vanaf vandaag mogelijk is om met iDeal te betalen, fijn!

Dit bericht bevat producten die we hebben ontvangen.